Apie konferenciją

Tarptautinė  mokslinė konferencija

MENAS, DIZAINAS, KALBOS, UGDYMAS IR SOCIALINIS DARBAS: TEORIJOS IR PRAKTIKOS INOVACIJOS


ADLES 2025: Menas, dizainas, kalbos, ugdymas ir socialinis darbas: teorijos ir praktikos inovacijos – tai dinamiška tarpdisciplininė konferencija, kurią organizuoja Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakultetas.

Šių metų konferencija organizuojama kartu su UNINOVIS aljansu, kuris siekia stiprinti skaitmeniniu pagrindu veikiančias aukštojo mokslo praktikas Europoje. ADLES 2025 yra ne tik vieta diskutuoti ir pristatyti aktualias menų bei ugdymo problemas, bet ir bendradarbiavimo platforma inovatyvaus mokymosi, socialinės įtraukties ir žinių sklaidos srityse.

2025 m. konferencija suburia akademikus, dėstytojus, mokytojus, tyrėjus, praktikus, įvairių profesijų specialistus, verslo partnerius, politikos formuotojus ir menininkus iš visos Europos bei už jos ribų. ADLES 2025 siekia tapti erdve pristatyti inovatyvias praktikas, aptarti tarpsektorinius iššūkius ir plėtoti skaitmeninėmis priemonėmis grįstus metodus įvairiose mokslo ir praktikos srityse.

Renginys vyks 2025 m. gruodžio 11–12 d. hibridiniu formatu – gyvai Kaune ir nuotoliniu būdu. Pirmąją dieną vyks konferencija, atvira visiems dalyviams ir skirta žemiau pristatomoms temoms tyrinėti. Antroji diena skirta interaktyviai sesijai „Tiltai tarp mokslo ir praktikos“, kuri pirmiausia skirta UNINOVIS aljanso nariams ir partneriams. Kiti dalyviai, norintys prisijungti prie antrosios dienos veiklų, kviečiami susisiekti su organizatoriais el. paštu: adles@go.kauko.lt


Skaitmeninės tendencijos ir grėsmės kalbų ir vertimo studijose
► Kalbos duomenų privatumas ir saugumas naudojant skaitmeninius įrankius
► Skaitmeninė nelygybė ir prieinamumas kalbų mokymosi bei vertimo srityse
► Vertėjo vaidmuo DI dominuojamame pasaulyje
► Plagijavimas, autorystė ir originalumas generatyvinio teksto amžiuje

Meno technologijos, kūrybiškumas ir kritinis skaitmeninis mąstymas
► Kuriant virtualias muziejų patirtis: skaitmeninis meno pažinimas
► Sutelktinė (angl. crowd-sourcing) meno kritika: skonio formavimo procesai
► Generatyvinio DI taikymas meno praktikoje: ateičių vaizdavimas ir galimos jų interpretacijos

Įtrauktis, įvairovė ir dizainas skaitmeninėje erdvėje
► Tapatybės paieškos pasitelkiant skaitmeninę madą ir 3D modeliavimą
► Įtraukus mados dizainas virtualiose aplinkose
► Kultūros vertinimas ir apropriacija skaitmeninės mados kontekste
► DI taikymas prognozuojant mados tendencijas

Skaitmeninė pedagogika švietime
► Žaidimais pagrįstas skaitmeninis mokymasis
► Skaitmeniniai portfolio kaip įtraukties priemonė ankstyvajame vaikų ugdyme
► Mokytojo vaidmuo ir skaitmeninės kompetencijos ankstyvajame ugdyme

Socialinis darbas skaitmeninės transformacijos visuomenėje
► Skaitmeninis įgalinimas ir įtrauktis marginalizuotoms bendruomenėms
► Skaitmeninio socialinio darbuotojo rengimas: ateities kompetencijos
► Krizių pagalba ir psichikos sveikatos stiprinimas skaitmeninėje epochoje
► Skaitmeninė įtrauktis kaip socialinio teisingumo būtinybė
Dr. Marijana Prodanovic, Kauno kolegija (mokslinio komiteto pirmininkė)
Dr. Miglė Munderzbakaitė, Kauno kolegija
Dr. Aušra Rimkutė-Ganusauskienė, Kauno kolegija
Dr. Ramūnas Čičelis, Kauno kolegija
Dr. Kęstutis Lekeckas, Kauno kolegija
Dr. Jeffrey Michael Taylor, Kauno kolegija
Dr. Jovita Starkutė, Kauno kolegija
Dr. Valentina Demidenko, Kauno kolegija
Dr. Salomėja Karasevičiūtė, Kauno kolegija
Dr. Daniela Hasa, University of Tirana (Albanija)
Dr. Maria Begoña Crespo Garcia, University of A Coruña (Ispanija)